שלום עולם!

ברוכים הבאים, איזה כיף שבאתם!
נעים להכיר אני דורית, ווינדוס שופוהוליקית גאה, ולמי שלא מבין על מה אני מדברת מוזמן להציץ
לרגע למסגרת פה בצד ----)
בפוסט ההיכרות שלנו אני לא הולכת לדבר הרבה על עצמי, חשבתי שמן הראוי לתת לכם הצצה (או לפתוח איזה תריס) לעולם שאני כל כך אוהבת  ולהציג אותו מנקודת המבט שלי.
אז שבו ותתרווחו כי אני הולכת לפתוח כאן כמה חלונות ולא, אני לא עושה גם פנאלים :)
shall we begin?

"בראשית ברא האדם את החנות ואז את חלון הראווה.."
סתם, סתם אני לא הולכת להתפלסף כאן ובטח שלא להתחיל בהגדרות מושגים מתוך הויקיפדיה
כי את זה אתם יכולים לעשות לבד 
אבל כן מרגישה צורך לשתף אתכם באיך הכל התחיל אצלי.
אחד מהזיכרונות הראשונים של ילדותי הוא טיולי השבת המשפחתיים.
וכשאני אומרת טיול אני לא מתכוונת לנוף אויר הרים צלול כיין,
אז אם התחלתם לדמיין נחלים וטבע תנסו לדמיין תמונה קצת יותר עירונית, יותר דומה לשדרת חנויות...
בימי שבת בבוקר היינו הולכים לבקר את סבא לאחר שסיים להתפלל בבית הכנסת.
ההליכה הרגלית לשם בכלל לא ארוכה אבל עוברת בשדרת חנויות ותיקה ("גושן" לקוראים מחיפה והקריות)
ואיכשהו תמיד הייתי נגררת מאחור, נצמדת לכל חלון ראווה, בוהה בבובות הראווה ובוחנת כל פרט ופרט ביסודיות.
כך יצא שהליכה של רבע שעה הפכה באופן סדיר לכמעט שעתיים...
היום אני כבר לא מסתובבת בגושן אבל מאז הפכתי את זה לתחביב ומי שמכיר אותי יודע שאני מתלהבת מעיצוב מדהים של חלון ראווה הרבה יותר מאשר המוצר עצמו.
אני יודעת שלא מעט יוכלו להזדהות עם החוויה הזו, בעיקר הדור שלפני המסכים.

ככה זה נראה

חלונות ילדותי
 רחוב גושן, קרית מוצקין
למעשה אני בטוחה שלמרבית האנשים נראה שחלון ראווה זה אסופה של חפצים, שלרוב בעל החנות מציב בצורה אקראית כדי למשוך לקוחות 
ואם יש לו חוש אסתטי אז זה גם נראה יפה ומזמין.  
אבל בואו ואגלה לכם סוד קטן, כדי שחלון ראווה יעשה את העבודה שלו (למשוך קהל לחנות, על זה כבר דיברנו...) מדובר בעבודה של ממש!
כן, כן תתפלאו יש אנשים שגם מקבלים על זה כסף, ומשלמים עם זה חשבונות...
מדובר בעבודה לא קלה שדורשת תכנון ארוך וכוללת בתהליך גם  שיתוף פעולה עם בעלי מקצוע שונים כגון גרפיקאים, נגרים, ועוד...

קצת השראה מחו"ל
לואי ויטון
עיצוב חלונות ראווה הוא תחום אשר תופס תאוצה אדירה במהלך העשור האחרון בעולם כולו (יש אפילו טקס "אוסקר" לחלונות ומעצבים הייתם מאמינים?)
במיוחד היום כשיש מגוון עצום של אתרי קניות ברשת יש חשש לכך שהערך של החנויות ירד.
אבל לדעתי זה מהווה יתרון עבור תחום העיצוב היות וחלון ראווה מעוצב הוא הגורם שישכנע אותי אם להיכנס לחנות או לדלג ולעבור לבאה אחריה.
איזה טעם אתם יותר מעדיפים? וניל? או פסים?
חלון של מוסקינו
ובארץ? מה קורה בארץ?
אז כמו בכל תחום גם כאן אנחנו נגררים קצת מאחור אבל לשמחתי אפשר לראות התפתחות מהירה ובמיוחד בשנים האחרונות.
 אנחנו מנסים להדביק את הפער במיוחד לאחר כניסת הרשתות הגדולות ואפשר לראות את ההשפעות גם על חנויות קטנות שבכלל לא הציגו חלון ראווה.

גאווה ישראלית
חלון של רשת story

אז איך הייתי רוצה שהחלונות ראווה ייראו?
על זה כמובן נדבר בהמשך
בכל זאת רוצה להשאיר טעם של עוד....
מקווה שהשארתי אתכם רעבים...
מוסקינו





תגובות

לילך וידל אמר/ה…
הזמנת יפה אז באתי :)
האם את עובדת בתחום עיצוב חלונות ראווה?
אני בעלת חנות מתנות בירושלים- תמיד שמחה להתעדכן בנעשה בתחום חלונות הראווה :)
לילך
ויטרינה אמר/ה…
הי לילך,
תודה שקפצת לבקר, אחת המטרות של הבלוג היא כמובן לשתף ולתת השראה
אז את מוזמנת להמשיך ולעקוב :)
ולשאלתך, אני עדיין לא עובדת בתחום.
אני בעלת תואר ראשון בעיצוב פנים וחלל מסחרי ומכאן האהבה הגדולה לעיצוב חלונות הראווה.