עוד לא מצאת תחפושת?

אני אוהבת את חג פורים.
למען האמת אני אוהבת את כל החגים אבל את פורים במיוחד.
אולי כי אחת המצוות הכי חשובות בפורים היא לקיים משתה ושמחה עדלאידע.
ככתוב במגילה- "ימי פורים נקבעו להיות ימי משתה ושמחה"(ציטוט מהמקורות)
אני אמנם לא שומרת מצוות אבל כשמצווים עלייך להשתכר בחסות הדת - מי אני שאסרב?
זה בדיוק הזמן להתקרב קצת יותר לזה שיושב שם למעלה.

את כל הקטע הזה של לשמוח ולחגוג את גאולת היהודים מפני השמדתם הבנתי,
תכלס זה העיקרון של כל החגים שלנו, לא?
מה שלא מספיק ברור לי, זה למה אנחנו בעצם מתחפשים???
אם ניזכר במה שלימדו אותנו בבית הספר היסודי, אז המנהג נעוץ ב-8 מילים בודדות שנכתבו במגילת אסתר:
"אשר נהפך להם מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב"
כלומר יום האבל הפך לחגיגה וזו בעצם הסיבה לקרנבל התחפושות,
אבל בפועל מסתבר שמקור המנהג נלקח בהשאלה מאחינו הנוצרים שחגגו את קרנבל המסכות בונציה בקירוב פורים (ככה אומרים...)
אבל עזבו אתכם מי התחיל עם זה קודם,
לדעתי יש כאן מסר הרבה יותר עמוק, 
אסתר מתחפשת לגויה ולא מגלה את זהותה, מרדכי כביכול רוצה את טובת אחשוורוש אבל בפועל מבקש את טובת העם היהודי והמן "דורש" את טובתו של אחשוורוש אבל בפועל מבקש את המלוכה לעצמו.
דרך אגב- הזוכה במקום ה-1 במצעד התחפושות של המגילה הוא בכלל זה שיושב שם למעלה כי שמו בכלל לא מוזכר אפילו פעם אחת לאורך כל המגילה! אבל הוא זה שבעצם מנהל את כל המערכה...
בקיצור הבנתי את העיקרון, המסר מאוד פשוט וברור-לא כל מה שנראה כלפי חוץ הוא בהכרח מה קורה בפנים
או במילים פשוטות יותר, אל תסתכל בקנקן...
אני חייבת להודות שלמסר הזה הרבה יותר קל לי להתחבר וזה עושה לי עוד יותר חשק להתחפש.

השנה היה לי קשה למצוא רעיון לתחפושת מוצלחת ומקורית, אבל אחרי סיור קצר בחלונות הראווה
(ולא אני לא מתכוונת לחלונות של חנויות התחפושות) פתאום קלטתי שמשם תבוא הישועה.
הרי החלונות ובובות הראווה מתחפשים כל השנה ואפשר לשאוב משם רעיונות אדירים.
אז למי שעוד לא מצא רעיון, הנה כמה מקורות להשראה.

הראשונה והאהובה עליי מכולם- מלכת אסתר או אסתי על פי גרסתו של מוסקינו Moschino 


ככה ייעשה לאיש אשר מוסקינו חפץ ביקרו!
ואם כבר מלכה, אז פורים זה חג המלכות.
כל אחת יכולה להפוך למלכה אם רק תשים על עצמה כתר
אפשר לבחור כל דבר, הנה רעיון מדליק למלכת הקלפים, גם בביצועו של מוסקינו, כי הוא הרי מת על מלכות!
ויש גם קישור לאיך אפשר להתחפש
בית הקלפים



עוד רעיון חמוד ולגמרי בר ביצוע עם קלפים
פוקר dress 

מוסקינו אוהב לשחק, והפעם מלכת השחמט

אני לגמרי רואה את עצמי בתוך השמלה הזו

אחרון חביב למוסקינו, והפעם מתוך סלסלת הפירות, תודו שזה רעיון טעים במיוחד!

אם לא הספקת לקרוא את העיתון של הבוקר תמיד אפשר להתעטף בו במקום לעטוף דגים

פיאה משלימה- ההוראות כאן

תחפושת צבעונית בסגנון ה- POP ART תמיד עובדת וקלה במיוחד לחובבות האיפור

OMG!!! חייבת לדעת איך להתאפר ככה?

למי שפחות בקטע של איפור , אפשר כמובן להשקיע בפיאה
אני והיפות שלי
ולסיום- התחפושת שתזכה אותך בוודאות במקום ה-1 - ציפור/ מלאך 
אני מאוהבת בחלון הזו לנוון Lanvin


שיהיה לכולנו פורים שמח :)

תגובות